Spis treści:
- W jaki sposób mam przygotować przesyłkę do reklamacji?
- Czy zawsze mogę dokonać reklamacji?
- Jak mogę sprawdzić status reklamacji?
- Co oznaczają poszczególne statusy reklamacji?
- Dlaczego proces reklamacji trwa tak długo?
- Jak wyszukać złożoną reklamację?
- Jakie są rodzaje reklamacji?
1W jaki sposób mam przygotować przesyłkę do reklamacji?
Przygotowanie przesyłki do reklamacji składa się z kilku kroków.
Krok 1. Wybierz bezpieczne opakowanie. Powinno być ono dostosowane do rodzaju, wagi i trwałości nadawanych towarów. Warto zapakować towar w dwuwarstwowy karton wykonany z wysokiej jakości, odpornej na wilgoć tektury. Dzięki temu towar będzie odpowiednio zabezpieczone. Zwróć uwagę na ochronę powierzchni oraz na zabezpieczenie krawędzi i rogów paczki. Skorzystaj z nowych pudełek. Używane są odpowiednie do pakowania tylko dla wytrzymałych przedmiotów. Im cięższa zawartość, tym solidniejsze powinno być zewnętrzne opakowanie.
Krok 2. Wszystkie puste przestrzenie wewnątrz kartonu wypełnij tak, aby towar się nie przemieszczał. Wypełnienie powinno być dostosowane do wysyłanych towarów. W przypadku ciężkich i/lub wrażliwych przedmiotów użyj dopasowanych form styropianowych. Towary nie powinny bezpośrednio stykać się ze sobą lub z zewnętrznym opakowaniem.
Krok 3. Zamknij przesyłkę ze wszystkich stron i oklej ją szczelnie taśmą pakową. Im cięższa lub większa paczka, tym taśma powinna być mocniejsza. Pamiętaj, że solidne, szczelne oklejenie taśmą jest niezbędne do bezpiecznego transportu.
Krok 4. Umieść na największym boku paczki etykietę adresową. Pamiętaj o usunięciu starych naklejek lub etykiet zwrotnych. Nie łącz ze sobą kilku paczek. Każdą paczkę wyślij osobno, z własną etykietą, którą otrzymasz od nas mailowo.
2Czy zawsze mogę dokonać reklamacji?
Reklamację możesz złożyć w każdym przypadku. Zgodnie z kodeksem cywilnym sprzedawca jest zobowiązany rozpatrzyć takie zgłoszenie i udzielić wyjaśnienia. W przypadku zakupu dokonanego przez konsumenta sprzedawca ma 14 dni na poinformowanie go o podjętych krokach.
3Jak mogę sprawdzić status reklamacji?
Aktualny status reklamacji sprawdzisz na stronie TIM.pl w zakładce „Moje konto – Reklamacje i zwroty”. Za każdym razem, gdy Twoja reklamacja zmieni status, otrzymasz również wiadomość na podany przez Ciebie w danych kontaktowych adres e-mail.
W razie jakichkolwiek pytań możesz skontaktować się z naszą infolinią reklamacyjną pod numerem : 71 37 61 660.
Pytania możesz także kierować drogą elektroniczną poprzez Formularz kontaktowy.
4Co oznaczają poszczególne statusy reklamacji?
Jeśli reklamacja ma status:
- Nowy – oznacza to, że reklamacja została zarejestrowana w systemie i oczekuje na rozpatrzenie;
- W realizacji – oznacza to, że pracownik Działu Reklamacji podjął pierwsze działania w celu rozpatrzenia reklamacji (np. przysłanie kuriera po towar w przypadku, gdy reklamacja dotyczy wad fabrycznych produktu);
- Zgłoszone do dostawcy – może to oznaczać: odesłanie wadliwego produktu do dostawcy w celu ekspertyzy, zgłoszenie braku towaru w dostawie realizowanej bezpośrednio od dostawcy do klienta lub inne zgłoszenie wymagające kontaktu z dostawcą;
- Do korekty – oznacza to, że korekta faktury zostanie wystawiona przez Dział Zwrotów po otrzymaniu towaru;
- Przyjęte – oznacza to, że korekta faktury została wystawiona przez Dział Zwrotów. Pieniądze zostaną zwrócone w formie limitu bądź przesłane na konto bankowe, jeśli został wystawiony wniosek o przesłanie środków na konto bankowe.
- Zakończony – oznacza to, że reklamacja została zakończona (z wynikiem pozytywnym lub negatywnym).
5Dlaczego proces reklamacji trwa tak długo?
Każdy producent ma swoje procedury postępowania reklamacyjnego. Zazwyczaj reklamowany produkt musi zostać odesłany do serwisu w celu przeprowadzenia ekspertyzy i dokonania naprawy. Zdarza się, że dostawca, u którego zaopatrujemy się w produkt, także ma swojego dostawcę, do którego również musi zgłosić reklamację. Te wszystkie czynniki mogą sprawić, że czas postępowania reklamacyjnego wydłuża się.
6Jak wyszukać złożoną reklamację?
Każdą złożoną reklamację możesz wyszukać za pomocą:
- numeru reklamacji
- statusu reklamacji (więcej o statusach reklamacji znajdziesz w punkcie 4.)
- rodzaju reklamacji (więcej o statusach reklamacji znajdziesz w punkcie 7.)
7Jakie są rodzaje reklamacji?
Na TIM.pl wyróżniamy następujący rodzaj reklamacji:
- Rękojmia- oznacza odpowiedzialność sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną lub wadą prawną zakupionego towaru, gdy do zamówienia brakuje dokumentów, gdy przysłany towar nie jest zgody z zamówieniem.