Kabel do ładowania samochodów elektrycznych AC 400V 16A 11kW 5m TYP 2 IP54
Myśląc o samochodach spalinowych najczęściej zadajemy sobie pytania dotyczące spalania czy też możliwościach przyspieszenia. Natomiast myśląc o autach elektrycznych zastanawiamy się nad ich zasięgiem oraz szybkością ładowania. Nie da się niestety precyzyjnie określić jak długo nasz samochód będzie się ładować oraz ile kilometrów na pełnym naładowaniu przejedziemy. To drugie w głównej mierze zależne jest od naszego stylu jazdy oraz tego, czy potrafimy umiejętnie odzyskiwać energię podczas hamowania. Pojemność akumulatora w tym przypadku jest drugorzędna.
Wydawać by się mogło, że kabel do ładowania samochodu elektrycznego podobnie jak wtyczka z kablem domowych urządzeń AGD jest tylko zwykłym złączem. Nic bardziej mylnego! Mimo, iż w obu przypadkach mamy do czynienia z przewodowym połączeniem elektrycznym to kabel do ładowania samochodów elektrycznych jest dużo bardziej zaawansowanym technologicznie produktem. Nieodpowiednio dobrany przewód może być przyczyną niedostosowania parametrów ładowania do samochodu.
Wybierając kabel do ładowania samochodu elektrycznego zastanawiamy się, który będzie najlepszy do naszego auta pod względem mocy, szybkości ładowania czy ergonomii. Przewody ładujące spełniają standardy IEC 62196. 1-2014; IEC 62196. 2-2014; IEC 61851, jak również są zgodne z RoHS. Każdy kabel do ładowania samochodów przed wypuszczeniem na rynek jest poddawany pomiarom, których protokół jest dołączany w opakowaniu.
➡️ Właściwości kabla do ładowania AC 400V 16A 11kW 5m TYP 2 IP54
✔️ styki wykonane z posrebrzanego stopu miedzi w gumowej izolacji;
✔️ prąd znamionowy 16A;
✔️ napięcie znamionowe 400V;
✔️ moc 11kW (jest uzależniona od rzeczywistego napięcia w sieci el. pod obciążeniem 16A);
✔️ wtyczka standard IEC 62196-2 (Typ 2);
✔️ stopień ochrony IP54;
✔️ wejście: wtyczka Typ 2 trójfazowa 16A, wyjście: gniazdo Typ 2 trójfazowe 16A.
➡️ Kompatybilność z samochodami wyposażonymi w gniazda typu 2:
✔️ Audi A3 e-tron, Q7 e-tron i inne elektryczne oraz hybrydowe modele audi;
✔️ BMW 225e, 328e, 330e, 40e;
✔️ BMW i3, i8;
✔️ BYD e6;
✔️ Honda e;
✔️ Mercedes Vito E-Cell;
✔️ Nissan Leaf 2018;
✔️ Opel Corsa-e;
✔️ Peugeot e-208, e-2008 SUV;
✔️ Porsche Cayenne S E-HYBRID, Panamera S PHEV;
✔️ Renault Zoe;
✔️ Smart Electric Drive;
✔️ Tesla Model 3, Model S, Model X;
✔️ Volvo Volvo V60 PHEV, XC90 PHEV;
✔️ VW e-Golf, VW e-up!, ID-3.
Standard TYP2 (IEC 62196-2:2014)
Tryb ładowania
3
Sposób podłączenia B, C
Rodzaj prądu
AC
Kolor obudowy czarny
Kolor kabli czarny
Temperatura otoczenia (praca) -30° ... +50°C
Temperatura otoczenia (przechowywanie) -40° ... +80°C
Stopień ochrony IP54
Materiał obudowy wtyczki i przyłącza plastik termoutwardzalny UL94V-0
Materiał osłony tworzywo TPU
Materiał styków posrebrzany stop miedzi
Wejście wtyczka Typ 2 trójfazowa 16A
Wyjście gniazdo Typ 2 trójfazowa 16A
Kabel
EVC H07BZ5-F
5 x 2,5 + 1 x 0,75
450/700V
IEC 62893-3
EN 50620
5m
Wytrzymałość mechaniczna > 10000 (wpięć i wypięć)
Maksymalna siła ciągnięcia < 100N
Odporność na upadek z wysokości 1m
Odporność na nacisk 2t
Prąd znamionowy 16A
Napięcie znamionowe 480V
Maksymalna wytrzymałość napięciowa 2500V
Moc 11kW
Ilość pinów zasilających 5P (L1, L2, L3, N, PE)
Ilość pinów sygnałowych 2 (PP, CP)
Prąd pinów sygnałowych 2A
Rezystancja izolacji 5MΩ 500V DC
Rezystancja uziemienia <0.05 Ω
UKŁAD PINÓW
[Degson przewód MEAC-S 16A 3 Fazy Typ 2]
WYMIARY
[Degson przewód MEAC-S Typ 2.jpg]
Możliwość ładowania w stacjach wyposażonych w gniazda 3F 16A
Do każdej sztuki dołączony protokół kontrolny tak
Waga netto 1,8kg
Normy i certyfikacje
RohS
IEC 62196.1-2014
IEC 62196.2 -2014
CE, EAC
Numer katalogowy MEAC-T-016A-V1P1
EAN 5907589333237