Oferowany zestaw nie posiada paneli słonecznych. Może pracować z każdym systemem fotowoltaicznym z naszego sklepu nawet o dużych mocach np 2000Wp. Zalecany system fotowoltaiczny z regulatorem Victron Energy lub z regulatorem ładującym akumulatory LiFePO4. Świetnie sprawdzi się zarówno latem jak i zimą.
Z uwagi na oferowaną dużą moc przetwornicy, ładowanie z alternatora oraz z 230V system może obsłużyć nawet do 7 osób w kamperze. Oczywiście należy odpowiednio dobrać moc paneli fotowoltaicznych. Szeroką game gotowych zestawów solarnych mogą znaleźć Państwo na naszej stronie.
Przetwornico ładowarka MultiPlus oferuje moc ciągłą 1300W bez problemu zasili ona klimatyzację postojową i inne odbiorniki 230V a także 12V. Przykładowa klimatyzacja o mocy 960W będzie pracowała nieprzerwanie na samym akumulatorze przez ok 2-4 godzin w zależności od temperatury. Po zastosowaniu paneli słonecznych czas można znacznie wydłużyć.
Zastosowana przetwornica napięcie MultiPlus charakteryzuje się wysoką wydajnością ponad 92% a także niezwykle niskim zużyciem energii w trybie standby. Dodatkowo za pomocą programu Victron Connect i interfejsu MK3 USB można włączyć tryb AES, który jeszcze bardziej zmniejszy zapotrzebowanie na energię w trybie stand by. Przetwornica jest transformatorowa i gwarantuje jako jedyna na rynku pełną sinusoidę.
Zestaw przygotowany jest do współpracy z dowolnym systemem fotowoltaicznym. Akumulator LiFePO4 umożliwia montaż w zasadzie dowolnej wielkości paneli słonecznych ponieważ potrafi przyjąć prąd ładowania nawet 200A. Warunkiem jest zastosowanie regulatora ładowania obsługującego akumulatory LiFePO4 np Smar lub Blue Solar firmy Victron Energy.
W zestawie znajduje się wysoko wydajny i ultra lekki akumulator LiFePO4 firmy Victron Energy. Pojemność znamionowa to 100Ah jednak dzięki zastosowanemu zewnętrznemu BMS można to rozładowywać prądem nawet 200A. Przy zwykłej pracy takiej jak w kamperze jego żywotność może sięgać nawet 20 lat. 5000 cykli ładowań i rozładowań.
Lekki akumulator LiFePO4 może być ładowany zarówno z alternatora podczas jazdy samochodu a także podczas postoju za pomocą napięcia 230V dzięki ładowarce MultiPlus. W przypadku braku zasilania ze słupka 230V urządzenie MultiPlus generuje napięcie 230V bezpośrednio z akumulatora LiFePO4. Akumulator może być jednocześnie ładowany i rozładowywany. System współpracuje z każdym systemem fotowoltaicznym, który można znaleźć w naszej ofercie. Urządzenie VE.Bus BMS stale kontroluje pracę akumulatora a rozłącznik Cyrix w razie potrzeby odłącza obciążenia 12V. System jest w pełni zabezpieczony i bezpieczny dla użytkownika.
Cały zestaw przeznaczony jest do samodzielnej instalacji. W komplecie znajdą Państwo insntrukcję obsługi i schematy montażowe. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek pytań lub problemów nasz inżynier jest do Państa dyspozycji zarówno za pomocą e-mail jak i telefonu.
Jeżeli nie jesteś pewien jaki system fotowoltaiczny wybrać do swojego kampera możesz skorzystać z naszego Wirtualnego Doradcy. Dzięki odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem formularza internetowego na naszej stronie w zaledwie kilkadziesiąt sekund otrzymasz odpowiedź jaki zestaw solarny jest dla ciebie odpowiedni a przede wszystkim o jakiej mocy paneli. Zapraszamy
Nowoczesny w pełni sterowany mikroprocesorowo zestaw fotowoltaiczny do kampera umożliwiający zasilanie dużych odbiorników takich jak klimatyzacja postojowa. System wyposażony został w przetwornico ładowarkę MultiPlus zapewniającą poprawną charakterystykę ładowania akumulatora LiFePO4 z zewnętrznego zasilania 230V oraz generującą napięcie 230V dużej mocy z akumulatora w przypadku braku zasilania zewnętrznego. Wsīstko odbywa się automatycznie. Do zestawu dołączony został kabel konfiguracyjny MK3 USB.
W zestawie znajduje się akumulator LiFePO4 100Ah o dużej wydajności prądowej. Może on wytworzyć nawet 200A prądu stałego co przekłada się na moc ok 2500W przy 230V. Moc jest oczywiście limitowana przez zastosowaną przetwornicę. Szczegóły można znaleźć poniżej w kartach katalogowych.
Dodatkowo do zestawu została dołożona mikroprocesorowa ładowarka zarządzana przez telefon umożliwiająca ładowanie akumulatora LiFepo4 z alternatora. System sam wykrywa pracę silnika i w zależności od tego włącza i wyłącza ładowarkę.
W komplecie znalazł się również system VE.Bus BMS zarządzający baterią LiFePO4 połączony bezpośrednio za pomocą złącza CAN z przetwornicą MultiPlus. Za pomocą przewodu MK3 UBS i darmowego programu VE. Configure należy dodać do urządzenia MultiPlus asystenta obsługującego systemy LiFePO4 i inteligentny BMS.
Na koniec odłącznik Cyrix-li o mocy 120A odłączy obciążenia 12V od akumulatora LiFePO4 w przypadku rozładowania akumulatora lub przy wystąpieniu innych problemów.
Urządzenie Multiplus oferuje kombinację przetwornicy napięcia z ładowarką. Dzięki możliwości komunikacji z komputerem umożliwia budowę zaawansowanego w pełni programowalnego urządzenia do zasilania awaryjnego UPS. Przetwornica Multiplus potrafi również łączyć dwa niezależne źródła zasilania w jedno np: energię z akumulatora z energią z agregatu prądotwórczego. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest uzyskiwanie dużych mocy.
W pełni programowalna jest również ładowarka którą można dostosować do wielkości akumulatora oraz sposób zarządzania energią np. energia do zadanej mocy np 50W pobierana jest z akumulatora po przekroczeniu tego progu dołączana jest energia z sieci, akumulatora lub innego źródła. Dzięki zastosowaniu złącza VE.Bus i interfejsu MK3 VE. Bus to USB możliwa jest komunikacja z urządzeniem za pomocą komputera, złącza USB i programy Victron Connect.
Przetwornica MultiPlus plus cechuje się wysoką jakością wykonania, bardzo wysoką możliwością programowania a także 5 letnią gwarancją. Dedykowana jest do systemów wymagających wysokiej jakości zasilania a także z uwagi na swoje niewielkie straty do współpracy z fotowoltaicznymi systemami zasilania. To czego nie mogłeś do tej pory zrobić z innymi urządzeniami będzie mógł zrobić z MultiPlus.
Urządzenie posiada wbudowany przekaźnik NO-NC umożliwiający sterowanie zewnętrznymi urządzeniami. Dobrym przykładem może być uruchomienie agregatu prądotwórczego typu autostart i doładowanie akumulatora w przypadku osiągnięcia zbyt niskiego poziomu napięcia akumulatora.
Istotnym aspektem jest też monitoring przez internet. Po zastosowaniu interfejsu Venus GX lub Octo GX możliwe jest połączenie z portalem VRM Victron Energy i monitorowanie i konfigurowanie urządzenia zdalnie za pomocą sieci internet.
PARAMETRY/MODEL | MultiPlus 12V 1600VA 70A-16A |
PowerControl / PowerAssist | Tak |
Praca trójfazowa i równoległa | Tak |
Przełącznik transferowy (A) | 16 A |
INWERTER | |
Zakres napięcia wejściowego (V DC) | 9,5 – 17 V |
Wyjście | Napięcie wyjściowe: 230VAC ± 2% Częstotliwość: 50Hz ± 0,1% |
Moc wyjściowa przy 25ºC / 77°F (VA) (3) | 1600 VA |
Moc wyjściowa przy 25ºC / 77°F (W) | 1300 W |
Moc wyjściowa przy 40ºC / 104°F (W) | 1100 W |
Moc wyjściowa przy 65ºC / 150°F (W) | 800 W |
Moc szczytowa (W) | 2800 W |
Maksymalna wydajność (%) | 94 |
Moc przy zerowym obciążeniu (W) | 9 |
Moc przy zerowym obciążeniu w trybie AES (W) | 3 |
ŁADOWARKA | |
Wejście prądu zmiennego (AC) | Zakres napięcia wejściowego: 187-265 VAC Częstotliwość wejściowa: 45 - 65 H |
Napięcie ładowania "absorpcja" (V DC) | 14,4 |
Napięcie ładowania "float" (V DC) | 13,8 |
Tryb magazynowania (V DC) | 13,2 |
Prąd ładowania akumulatora domowego (A) | 70 A |
Czujnik temperatury akumulatora | Tak |
Ładowanie bieżące akumulatora rozruchowego | 1 A |
OGÓLNE | |
Przekaźnik programowalny | Tak |
Ochrona | a-g |
Port komunikacyjny VE.Bus | Do pracy równoległej i trójfazowej, zdalnego monitorowania i integracji systemu (Rozgałęźnik RJ45 ASS030065510 potrzebny do modeli 500 / 800 / 1200 VA) |
Przełączniki DIP | Tak (7) |
Zdalne włączanie i wyłączanie | Tylko włączanie/wyłączanie/ładowarka |
Wspólne cechy charakterystyczne | Zakres temperatur pracy: -40 do +65°C (chłodzenie wspomagane wentylatorem) Wilgotność (bez kondensacji): maks. 95% |
Wewnętrzny bezpiecznik prądu stałego (DC) | 200 A |
INNE | |
Kategoria ochrony | IP 21 |
Podłączenie akumulatora | 50 mm² |
Przyłącze 230 V AC | Złącze G-ST18i |
Waga (kg) | 10,2 kg |
Wymiary (mm) | 470 x 265 x 120 mm |
MK3 USB interface
Urządzenie interfejs umożliwia podłączenie urządzenia MultiPlus do komputera za pomocą złącza USB i aplikacji Victron Connect. Dzięki takiemu rozwiązaniu otrzymujemy dożo większe możliwości konfiguracyjne. Również możliwość monitorowania pracy systemu i poziomu naładowania akumulatora jest znacząco większa. L
Przewód komunikacyjny Ve.Bus RJ45 1.8m
Umożliwiają połączenie wszelkich akcesoriów po szynie VeBus za pomocą przewodu komputerowego RJ45. W ofercie dostępne są różne długości.
Sterownik BMS Victron Energy jest wymagany do prawidłowej pracy akumulatorów LiFePO4 serii Smart. Odpowiada za zarządzanie energią w akumulatorach.VE.Bus BMS chroni każde poszczególne ogniwo akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego (LiFePO4 lub LFP) firmy Victron. Każde ogniwo akumulatora LiFePO4 należy chronić przed przepięciem, pod napięciem i przegrzaniem. Akumulatory Victron LiFePO4 mają wbudowany układ kontroli wyrównania, temperatury i napięcia (akronim: BTV) i łączą się z VE.Bus BMS za pomocą dwóch zestawów przewodów połączeniowych M8. Zestawy kilku akumulatorów BVT można łączyć w układ szeregowy. Szczegóły podano w dokumentacji akumulatora LiFePO4.
BMS: spowoduje wyłączenie lub odłączenie obciążenia w przypadku bezpośredniego zagrożenia wystąpieniem podnapięcia lub przegrzania ogniwa, zredukuje prąd ładowania w przypadku bezpośredniego zagrożenia wystąpieniem podnapięcia lub przegrzania ogniwa (wyłącznie produkty VE.Bus, patrz poniżej), wyłączy lub odłączy ładowarki akumulatorowe w przypadku bezpośredniego zagrożenia wystąpieniem podnapięcia lub przegrzania ogniwa.
PARAMETRY/MODEL | VE.Bus BMS V2 |
Napięcie pracy [V] | 9-70 Vdc |
Moc wyjścia GX | 1A |
Pobór prądu w trybie normal | 2 mA |
Wyjście load obciążenia | normalnie wysokie limit prądu 1A stan niski w momencie alarmu |
Wyjście charge - ładowanie | normalnie wysokie limit prądu 1A stan niski w momencie alarmu |
Wyjście prealarm | normalnie swobodnie pływające stan wysoki w momencie alarmu |
Ve.Bus komunikacja | 2x RJ45 |
Wyjście remote | zwarte - włączone kiedy L podłączone do minusa baterii - włączone kiedy H podłączone do plusa baterii - włączone w każdym innym przypadku - wyłączone |
WYMIARY I WAGA | |
Wymiary | 24mm x 95mm x 106 mm |
Waga | 0.120 kg |
Materiał | ABS, czarny matowy |
BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA | |
Klasa ochrony | IP20 |
Wilgotność | max 95% |
Temperatura pracy | -20C do + 50C |
Akumulatory litowo żelazowo fosforanowe inaczej znane jako LiFePO4 firmy Victron Energy to najbardziej trwałe i odporne akumulatory na rynku światowym. Do tego cechją się wyjątkowa wytrzymałością oraz sprawnością. Akumulatory LiFePO4 to nawet 5000 cykli przy 20% rozładowaniu i 20 lat trwałości np przy zastosowaniu w kamperze. Na uwagę zasługuje dynamika ładowania. Gdy zwykły akumulator z końcem ładowania pobiera coraz mniej energii elektrycznej i ładuje się coraz wolniej akumulatory LiFePO4 ładują się tak samo z pełną mocą.
Również czas ładowania zasługuję na uwagę ponieważ tego typu akumulatory można ładować i rozładowywać w czasie 30 minut. Taka prędkość pracy pozwala na podłączenie dużych odbiorników jak i dużych paneli słonecznych bez obawy o zbyt szybkie ładowanie akumulatora. Akumulatory LiFePO4 to nowa przyszłość akumulatorów do kamperów a ich trwałość pomimo wysokiej ceny rekompensuje się w dynamice działania oraz długim okresie eksploatacji. Decydując się na zakup akumulatora 100Ah możemy przyjść, że spokojnie zastąpi nam on tradycyjny akumulator żelowy o pojemności 200Ah właśnie z uwagi na krótkie czasy ładowań oraz pełen pobór prądu nawet przy 99% naładowaniu.
Akumulator LiFePO4 musi pracować z urządzeniem BMS który zarządza ładowaniem akumulatora oraz równoważy napięcie 4 cel co jest niezwykle istotne. Do akumulatora LiFePO4 za pomocą aplikacji Victron Connect i połączenia Bluetooth możemy monitorować stan napięcia akumulatora, cel oraz temperatury bez potrzeby użycia jakichkolwiek urządzeń pomiarowych. Akumulatory litowo żelazowo fosforanowe objęte są 3 letnią gwarancją producenta.
PARAMETRY/MODEL | Victron Energy 100Ah LiFePO4 |
Napięcie nominalne | 12,8 V |
Pojemność nominalna @ 25°C | 100 Ah |
Pojemność nominalna @ 0°C | 80 Ah |
Pojemność nominalna @ -20°C | 50 Ah |
Energia nominalna @ 25°C | 1280 Wh |
ŻYWOTNOŚĆ CYKLU (wydajność ≥ 80 % nominalnej) | |
80 % DoD | 2500 cykli |
70 % DoD | 3000 cykli |
50 % DoD | 5000 cykli |
ROZŁADOWANIE | |
Maksymalny ciągły prąd rozładowania | 200 A |
Zalecany ciągły prąd rozładowania | ≤100 A |
Napięcie końca rozładowania | 11,2 V |
Opór wewnętrzny | 0,8mΩ |
WARUNKI DZIAŁANIA | |
Temperatura pracy | Rozładowanie: -20°C do +50°C Ładowanie: +5°C do +50°C |
Temperatura magazynowania | -45°C do +70°C |
Wilgotność (bez kondensacji) | Maks. 95 % |
Klasa ochrony | IP 22 |
ŁADOWANIE | |
Napięcie ładowania | Między 14 V/28 V a 14,4 V/28,8 V (zalecane 14,2 V/28,4 V) |
Napięcie pływakowe | 13,5 V/27 V |
Maksymalny prąd ładowania | 200 A |
Zalecane ładowanie aktualny | ≤50 A |
INNE | |
Maksymalny czas przechowywania w 25°C | 1 rok |
Połączenie z BMSem | Kabel męski + żeński z okrągłym złączem M8, długość 50cm |
Podłączenie zasilania (wkładki gwintowane) | M8 |
Wymiary (wys. x szer. x gł.) mm | 197 x 321 x 152 mm |
Waga | 14 kg |
Ładowarka akumulatora hotelowego Orion-Tr Smart DC-DC jest profesjonalną, adaptacyjną, 3-stopniową ładowarką DC na DC z wbudowanym układem Bluetooth. Oznacza to, że umożliwia ładowanie akumulatora hotelowego bezpośrednio z alternatora limitując prąd i chroniąc akumulator przed zbyt szybkim ładowaniem.
Przeznaczona jest dostosowania w podwójnych układach akumulatorowych w pojazdach lub na łodziach, w których akumulator główny ładowany jest przez alternator i akumulator rozruchowy. Urządzenie można monitorować i programować przez Bluetooth za pomocą aplikacji Victron Connect, można nim zdalnie sterować zdalnym włącznikiem/wyłącznikiem, i jest wyposażony w mechanizm wykrywania pracy silnika.
Ładowarki Orion przeznaczone są do pracy 12V / 12V tak aby zapewnić ładowanie akumulatora hotelowego tradycyjnym napięciem 12V
Może pracować w temperaturze nawet 55°C, a pełną moc nominalną utrzymuje w temperaturze do 40°C.
Zarządzanie przez telefon pozwala na pełną konfigurację i adaptację napięć. Wbudowany czujnik pozwala na pracę z silnikami Euro 5 i Euro 6. Wbudowany układ wykrywania wyłączenia silnika i powoduje wyłączenie falownika, gdy silnik nie pracuje. Zapobiegnie to rozładowaniu akumulatora rozruchowego.
System chroniony jest przed wysoką temperaturą i w przypadku jej zwiększenia prąd ładowania zostanie automatycznie zmniejszony.
PARAMETRY/MODEL | Orion-Tr Smart 12/12-18A Isolated DC-DC charger |
Zakres napięcia wejściowego | 8-17 V |
Wyłączenie przy podnapięciu | 7 V |
Restart przy podnapięciu | 7,5 V |
Nominalne napięcie wyjściowe | 12,2 V |
Zakres regulacji napięcia wyjścia | 10-15 V |
Tolerancja napięcia wyjściowego | +/- 0,2 V |
Szum wyjścia | 2 mV rms |
Ciągły prąd wyjściowy przy nominalnym napięciu wyjścia 40 °C | 18 A |
Maksymalny prąd wyjściowy (10 s) przy nominalnym napięciu wyjściowym minus 20 % | 25 A |
Prąd wyjściowy zwarcia | 40 A |
Ciągła moc wyjściowa przy 25 °C | 280 W |
Ciągła moc wyjściowa przy 40 °C | 220 W |
Sprawność | 87 % |
Prąd wejściowy bez obciążenia | < 80 mA |
Pobór prądu w trybie czuwania | < 1 mA |
Izolacja galwaniczna | 200 V prądu stałego między wejściem, wyjściem a obudową |
Zakres temperatur roboczych | -20 do + 55 °C (obniżenie 3 % na °C powyżej 40 °C) |
Wilgotność | Max. 95 % bez kondensacji |
Złącze pr. stałego (DC) | Zaciski przykręcane |
Maksymalny przekrój przewodu | 16 mm² AWG6 |
Waga | 1,3 kg |
Wymiary wys. x szer. x gł. | 130 x 186 x 70 mm |
Klasa ochrony | IP43 (podzespoły elektroniczne), IP22 (obszar połączenia) |
Bezpieczeństwo | EN 60950 |
Emisja / Odporność | EN 61000-6-3, EN 55014-1 / EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2 |
Dyrektywa motoryzacyjna | ECE R10-5 |
Trzecia linia ochrony akumulatora LiFePO4 to: Cyrix-Li-load odłączy obciążenia od akumulatora, gdy jego wejście sterujące stanie się swobodnie pływające. Jeśli napięcie akumulatora powróci po odłączeniu (co nastąpi, gdy do akumulatora nie są podłączone żadne inne obciążenia), wyjście BMS osiągnie wysoki poziom, a Cyrix włączy się ponownie po 30 sekundach. Po 3 próbach ponownego zaangażowania Cyrix pozostanie wyłączony, dopóki napięcie akumulatora nie wzrośnie do ponad 13 V (odpowiednio 26 V lub 52 V) przez co najmniej 30 sekund (co jest oznacza, że bateria jest ładowana). Alternatywnie można użyć BatteryProtect (zaleta: bardzo niskie zużycie energii).
Cyrix-Li-Load powinien być stosowany do odłączania obciążeń stałoprądowych o napięcich 12 i 24V i natężeniu 120A. Sterowany jest za pomocą systemu zarządzania energią VE.Bus BMS lub smallBMS.
Pierwsza linia ochrony: Bateria LiFePO4: zapobieganie podnapięciom, przepięciom i przegrzaniu ogniwa. Pierwszą linią ochrony jest równoważenie komórek. Wszystkie akumulatory Victron LiFePO4 mają zintegrowane równoważenie ogniw.
Druga linia ochrony składa się z:
- wyłączenie obciążenia w przypadku zbliżającego się podnapięcia ogniwa, oraz
- wyłączenie lub zmniejszenie prądu ładowania w przypadku zbliżającego się przepięcia ogniwa
- wysokiej temperatury (>50°C) lub niskiej temperatury (<0°C).
VE.Bus BMS stanowi drugą linię obrony. Jednak nie wszystkie obciążenia lub ładowarki mogą być sterowane bezpośrednio przez VE.Bus BMS. W celu wyłączenia takich obciążeń lub ładowarek dostępnych jest kilka sterowanych przełączników Cyrix VE.Bus BMS.
PARAMETRY/MODEL | Cyrix-Li-load 12/24-120 |
Prąd ciągły i zdolność wyłączania przy napięciu 12V lub 24V | 120 A |
Wejście sterujące | Cyrix załącza się, gdy wejście sterujące jest wysokie (napięcie baterii) Cyrix rozłącza się, gdy wejście sterujące jest pozostawione w stanie wolnym lub ściągnięte w dół. |
Pobór prądu w stanie otwartym | <4 mA |
Kategoria ochrony | IP54 |
Waga | 0,11 kg |
Wymiary wys. x szer. x gł. | 46 x 46 x 80 mm |
Oprawa bezpiecznika MEGA - fuse V.E. przeznaczona jest do zabezpieczenia przed zwarciami akumulatorów żelowych w fotowoltaicznych systemach zasilania. W oprawie możliwe jest obsadzenie bezpiecznika o mocy od 60A do 500A. Bezpiecznik należy montować jak najbliżej akumulatora na przewodzie dodatnim. Bezpieczniki MEGA - fuse V.E. to pewność i bezpieczeństwo. Należy pamiętać, że zwarcie akumulatora o dużej pojemności może doprowadzić nawet do wybuchu. Bezpieczniki MEGA - fuse V.E. chronią nas zarówno przez niebezpieczeństwem, jak i przed ryzykiem zniszczenia akumulatora.