Diodowy izolator baterii pozwala na równoczesne ładowanie dwóch lub więcej baterii z jednego alternatora, bez konieczności łączenia baterii ze sobą. Rozładowanie na przykład baterii na akcesoria nie spowoduje jednoczesnego rozładowania baterii startowej.
Izolatory baterii ARGO charakteryzują się małym spadkiem napięcia dzięki użyciu diod Schottk'iego: przy niskim prądzie spadek napięcia wynosi około 0,3 V a na wyjściu około 0,45 V. Wszystkie modele wyposażone są w diodę kompensacyjną, która może zostać użyta nieznacznego zwiększenia na pięcia na wyjściu alternatora. Kompensuje to spadek napięcia pomiędzy diodami w izolatorze.
Proszę zapoznać się z naszą książką ‘Energia na pokładzie’ lub poprosić o poradę specjalistę przed zainstalowaniem izolatora diodowego. Zamieszczenie izolatora w okablowaniu pomiędzy alternatorem a bateriami spowoduje nieznaczne ograniczenie napięcia ładowania. Rezultatem może być niepełne naładowanie baterii i ich przedwczesne starzenie.
Wejście zasilania alternatora
Niektóre alternatory potrzebują napięcia stałego na wyjściu B+, aby rozpocząć ładowanie. Oczywiście, napięcie stałe będzie obecne, gdy alternator jest bezpośrednio podłączony do akumulatora. Wprowadzenie rozdzielacza diodowego lub FET uniemożliwi jednak powrót napięcia/prądu z akumulatorów do wyjścia B+, a alternator nie uruchomi się. Nowy rozdzielacz diodowy "AC" posiada specjalne wejście o ograniczonym natężeniu prądu, które będzie zasilać akumulator B+ po zamknięciu wyłącznika silnika.