Wysokiej jakości spiralny przewód samochodowy, zakończony wtyczkami 7-pinowymi, stosowany do podłączenia systemu EBS/ABS pomiędzy ciągnikiem, a naczepą lub przyczepą o dużej ładowności. Zapewnia stałe połączenie instalacji 24V gwarantując nieprzerwane działanie EBS/ABS podczas jazdy.
Dzięki spiralnej konstrukcji rozciąga się podczas użytkowania, aż do 4 metrów, zapobiegając ciągnięciu zbyt długiego przewodu po podłożu. Wykonanie ze specjalnego termoplastycznego poliuretanu PUR pozwala na stosowanie kabla w najbardziej ekstremalnych warunkach.
Sieć kontrolna CAN to oparty na magistralach CAN standard komunikacji zaprojektowany, aby umożliwić mikrokontrolerom, urządzeniom i sterownikom możliwość komunikowania się ze sobą bez komputera hosta. Często wykorzystywana w pojazdach ciężarowych o dużej ładowności do komunikacji pomiędzy ciągnikiem siodłowym, a jedną lub kilkoma przyczepami/naczepami.
Przewody spiralne to produkty poddawane specjalnemu procesowi nadającemu im kształt i właściwości sprężyny, która pracuje w pewnym zakresie odległości zachowując swój kształt nawet po wielu tysiącach cykli rozciągania. Przewody tego typu służą do połączenia odbiorników, których odległości zmieniają się w czasie pracy, a z wielu powodów ważne jest, aby przewód nie zwisał luźno, co naraziłoby go na uszkodzenia lub przeszkadzałoby we właściwej pracy.
Zastosowanie niezawodnej konstrukcji QLY-s pozwala użytkować przewód w najbardziej ekstremalnych warunkach. Powłoka poliuretanowa PUR to specjalna, elastyczna mieszanka cechująca się wyjątkową odpornością, która zapobiega działaniu szkodliwych warunków atmosferycznych, niskich i wysokich temperatur, uszkodzeniom mechanicznym, a także zapewnia niewrażliwość na szereg substancji, np. benzyny, olejów, chemikaliów i substancji smarnych.
Układ hamulcowy EBS (ang. Electronic Braking System, pol. elektroniczny układ hamulcowy) – zintegrowany system elektronicznie sterowalny, który obejmuje elementy układu zapobiegania blokowaniu kół (ABS) oraz układu zapobiegającego poślizgowi kół (ASR). Zapewnia zdecydowanie krótszy czas reakcji na wciśnięcie pedału hamulca, co bezpośrednio przekłada się na znaczne skrócenie drogi hamowania.
System ten synchronizuje hamowanie całego zestawu ciągnika siodłowego wraz z naczepą, a także pozwala na szybkie rozpoznanie niezgodności w procesie hamowania.
Jego zastosowanie w samochodach ciężarowych z przyczepami i naczepami, a także w autobusach, pozwala na uzyskanie wysokiego wskaźnika bezpieczeństwa poruszania się po nawierzchniach różnego typu. Dane statystyczne wykazują, że wypadki z udziałem pojazdów wyposażonych w układ hamulcowy EBS są rzadziej spotykane, niż przy wykorzystaniu zwykłych układów hamulcowych.
Prezentowany artykuł został wyprodukowany w całości w Polsce. W procesie produkcyjnym użyto najwyższej jakości materiałów, a finalny produkt został poddany wymagającej kontroli jakościowej. Poziom wykonania jest bezkonkurencyjny w stosunku do towarów sprowadzanych z Chin, czy Tajwanu.