Ex9EV to naścienna stacja ładująca do pojazdów elektrycznych (EV), przeznaczona do użytku w domu. Jest to ładowarka o prądzie ładowania do 16 A w wersji 3 fazowej oraz kablu połączeniowym o długości 5m. Ścienna stacja ładowania jest wyposażona w wyłącznik różnicowoprądowy typu B, który jest niezbędnym zabezpieczeniem ładowarek EV.
Bateria EV działa na zasadzie prądu stałego i może wystąpić jego upływ. Zintegrowany RCCB typu B jest w stanie wykryć upływ prądu stałego, przemiennego i pulsującego o wysokiej częstotliwości. Zakończony jest złączami Typu 2, które są obsługiwane w stacjach ładowania w całej Europie.
Najważniejsze funkcje:
- Zgodne z IEC/EN 61851
- Montaż bezpośrednio na ścianie
- Wersje 3-fazowe
- Prąd ładowania do 16 A
- Wtyczka Type 2 (7 pinów)
- Wbudowany wył. różnicowoprądowy typu B
- Stopień ochrony IP44
Specyfikacja:
Parametry elektryczne:
- Wykonanie zgodnie z: IEC/EN 61851
- Napięcie znamionowe Ue: 400 V AC ± 10%
- Częstotliwość f: 50 / 60 Hz
- Maksymalny prąd ładowania Imax: 16 A
- Maksymalna moc ładowania P max: 11 kW
- Zintegrowany wył. różnicowoprądowy typu B
- Czułość: typ B - czuły na prąd różnicowy sinusoidalny, wyprostowany pulsacyjny oraz gładki, wysoka częstotliwość (1 kHz)
- Znamionowy prąd różnicowy IΔn (AC / DC): 30 mA / 6 mA
- Połączenie: Kabel wejściowy z rozdzielnicy głównej
- Tryb ładowania: tryb 3
- Kompatybilny rodzaj sieci: TN-S
- Zużycie własne: <10 W
Parametry mechaniczne:
- Długość kabla: 5 m
- Przekrój przewodów: 5 x 6 mm2 + 2 x 0.5 mm2
- Zalecany przekrój kabla wejściowego (16A): 2.5mm2
- Wtyczka (strona samochodu): Typ 2 / IEC 62196-2
- Stopień ochrony ładowarka naścienna i wtyczka: IP44
- Temperatura otoczenia: -25 °C — +40 °C
- Wysokość: ≤ 2000 m
- Wilgotność: ≤ 75 %
- Klasa izolacji: II
- Waga: 6 kg
Wymiary stacji:
- Wysokość A: 146mm
- Szerokość B: 280mm
- Głębokość C: 95mm
- Długość D: 206mm
Rozmieszczenie otworów montażowych:
- A: 223mm
- B: 157mm
- C: 4x ⌀6,50mm
- D: 146mm
- E: 99mm
Z którymi samochodami prezentowany przewód jest kompatybilny?
Ładowarka jest przystosowana do wszystkich samochodów elektrycznych i hybryd wyposażonych we wtyk Type 2. Poniżej przedstawiamy przykładowe modele samochodów::
- Audi - E-tron / A3 E-tron / Q7 E-tron
- BMW - 330e / 530e / 740e / i3 / i8 / X5 xDrive40e
- Hyundai - IONIQ Electric / KONA Electric
- Jaguar - I-Pace
- Kia - e-Niro / e-Soul / Niro PHEV / Optima PHEV
- Mercedes - B250e Electric / C350e PHEV / GLE 500e PHEV / S500 Saloon PHEV
- Mini - Countryman PHEV
- Nissan - LEAF
- Renault - ZOE
- Smart - EQ forfour / fortwo
- Tesla - Model 3 / Model S / Model X
- Toyota - Prius Plug-In Hybrid
- Volkswagen - e-Golf / e-Up / Golf GTE
- Volvo - S90 PHEV / V60 PHEV / V90 PHEV / XC60 PHEV / XC90 PHEV
Orientacyjny czas ładowania wybranych modeli samochodowych:
- BMW i3 - 3:00h
- Mitsubishi Outlander PHEV - 1:05h
- Nissan Leaf - 3:37h
- Tesla Model S - 6:47h
- VW e-GOLF - 3:14h
Sygnalizacja diody LED
Ścienna stacja ładowania może sygnalizować kilka stanów podczas ładowania lub zaraz po włączeniu wyłącznika różnicowoprądowego typu B wewnątrz stacji ładowania.
Występują następujące możliwe stany:
- Brak światła - Brak zasilania / wyłącznik różnicowoprądowy jest wyłączony / wyzwolenie wyłącznika różnicowoprądowego (wykryto zanik prądu)
- Migające niebieskie - Stacja jest przygotowana do podłączenia
- Stałe niebieskie - Pojazd jest podłączony, nie ładuje się
- Stałe zielone - Ładowanie / pełne naładowanie
- Stałe czerwone - Wysoka temperatura, nie ładuje się (zaleca się odłączenie kabla)
- Migające czerwone - Awaria, nie ładuje się (sprawdzić system pokładowy pojazdu / ponowić próbę podłączenia pojazdu).
Stopień ochrony IP44 (EN60529)
System IP oznacza stopień ochrony zapewnianej przez obudowy przed dostępem do części niebezpiecznych, wnikaniem obcych ciał stałych, wnikaniem wody oraz system podawania dodatkowych informacji związanych z taką ochroną.
Produkt posiada następujące właściwości:
- ochrona przed dostępem do części niebezpiecznych drutem
- ochrona przed obcymi ciałami stałymi o średnicy 1 mm i większej
- ochrona przed bryzgami wody z dowolnego kierunku