Falownik do silnika 3-fazowego o mocy 0,4 kW przy 400VAC i obciążeniu ciężkim (przeciążenie 150% przez czas 60 sekund).
Zasilanie trójfazowe 400…480 VAC 50/60Hz.
Maksymalne napięcie wyjściowe do silnika 3-fazowego: 480VAC.
Znamionowy prąd wyjściowy: 1,3A.
VLB3 jest napędem o kompaktowych wymiarach i trójfazowym zasilaniu. Urządzenia idealnie nadają się do zastosowania ogólnego, a w szczególności, dzięki wykorzystaniu specjalnych funkcji (krzywa S, PID, kontrola stałego momentu obrotowego) do sterowania podnośnikami czy wentylatorami i pompami. Urządzenia nie wymagają dodatkowej przestrzeni wentylacyjnej, dlatego można je montować obok siebie.
Przy użyciu komunikacji USB lub Wi-Fi programowanie, monitoring i diagnostyka mogą być wykonane z zastosowaniem komputera. Wyposażenie napędu uzupełnia wbudowany interfejs komunikacji RS485 z protokołami Modbus RTU i filtr EMC do 30kW.
Inny typ komunikacji dostępny jest przy użyciu wymiennych modułów dodatkowych VLBX...
Moduły logiczne i jednostki sterujące można nabyć osobno.
Regulację prędkości można uzyskać przez:
– potencjometr zewnętrzny 0…10kΩ
– sygnał napięciowy -10…10VDC (dwubiegunowy) lub prądowy 0/4…20mA
– przyciski na klawiaturze
– przez opcjonalny panel zdalny
– 15 ustalonych prędkości przez wejścia cyfrowe
– regulator silnika
– sygnały przesłane przez RS485.
Programowalne wejścia/wyjścia
– wybieralna logika wej./wyj.: pNp lub nPn
– 5 wejść cyfrowych
– 1 wyjście cyfrowe, 1 wyj. Przekaźnikowe z 1 zestykiem C/O
– 2 wejścia analogowe programowalne: napięciowe -10…+10VDC (dwubiegunowe) lub prądowe 0/4…20mA
– 1 wyjście analogowe programowalne: napięciowe 0…10VDC lub prądowe 0/4…20mA.
Zabezpieczenia
– przeciążenie prądowe
– zwarcie na wyjściu i zwarcie doziemne
– nadnapięciowe i podnapięciowe oraz zanik fazy
– przeciążenie termiczne silnika (I2t)
– ochrona termiczna PTC silnika
– przeciążenie napędu i rezystora hamowania
– przekroczenie prędkości i jej inwersja.
Funkcje
– kontrola prędkości lub momentu obrotowego
– stały lub zmienny moment obrotowy V/f
– kontrola wektorowa w pętli otwartej lub zamkniętej
– kontrola oszczędzania energii ECO
– krzywa S
– szybkie wyszukiwanie prędkości
– dostęp do szyny DC
– hamowanie obwodem DC i załączanie obwodu DC podczas rozruchu
– wbudowany regulator PID z progami dla funkcji uśpienia i wzbudzenia
– programowalne cykle częstotliwość/czas
– dedykowane do silników asynchronicznych lub ze stałymi magnesami
– wybór różnych konfiguracji parametrów
– menu użytkownika (preferowane parametry)
– moduł bezpieczeństwa (STO) klasy SIL 3 (EN62061 / EN61800-5-2).
Charakterystyka robocza
– napięcie wejściowe: trójfazowe 400...480VAC
– częstotliwość sieci: 45...65Hz
– częstotliwość wyjściowa: 0...599Hz
– częstotliwość modulacyjna: 2...16kHz
– przeciążenie prądowe: 150% przez 60s; 200% przez 0,5s
– stopień ochrony: IP20
– warunki otoczenia
• temperatura pracy: -10...+55°C (do 45°C bez zmiany wartości znamionowych)
• wysokość maksymalna n.p.m.: 3000m (ze zmianą wartości znamionowych)
• wilgotność względna: 5...95% (bez kondensacji)
– montaż jeden obok drugiego
– wbudowany filtr EMC (EN61800-3), długość przewodów silnika: do 3m kat. C1; do 20m kat. C2
– klasa sprawności IE2 (EN50598-2).