Akumulatory 12V 100Ah wykonane w technologii AGM VRLA i głównie przeznaczone do stosowania w systemach zasilania awaryjnego (UPS, systemy automatyki), instalacjach solarnych oraz użycia wraz z przetwornicami napięcia. Najlepiej sprawdzają się w układach ładowania buforowego, jednak mogą być też stosowane w aplikacjach, w których akumulatory pracują cyklicznie. Dla głębokości rozładowania do 50 % posiadają około 600 cykli pracy.
Projektowana żywotność wynosi 10 lat dla pracy w 20-25 °C
Najważniejsze zalety:
Praca buforowa (zasilanie awaryjne) - akumulator jest ciągle podłączony do sieci jednak tylko w czasie przerwy w dostawie prądu podtrzymuje działanie innych urządzeń.
Praca cykliczna - akumulator jest źródłem zasilania urządzenia po rozładowaniu następuje jego ponowne naładowanie.
Zastosowanie:
Akumulatory AGM VRLA
Akumulatory typu AGM (Absorbent Glass Mat) VRLA charakteryzują się budową wewnętrzną opartą na separatorach wykonanych z włókna szklanego w, których skupiony jest elektrolit. Separatory umieszczone są pomiędzy ołowianymi płytkami wewnątrz zasobnika energii w akumulatorze. Dzięki technologii AGM akumulator jest bezpieczny i szczelny, nawet w przypadku uszkodzenia. AGM to również doskonały wybór dla urządzeń wymagających dużego zapotrzebowania mocy. Dodatkowym atutem jest długi czas samorozładowania oraz możliwość pracy w niskiej temperaturze, co sprawia, że akumulatory AGM w ostatnich latach wypierają z rynku standardowe akumulatory żelowe. AGM oferuje również odporność na wibrację, 5x szybsze ładowanie niż w przypadku akumulatorów kwasowych, odporność na niskie temperatury, dużą moc oraz niski opór wewnętrzny.
Dodatkową cechą akumulatorów tego typu jest posiadanie automatycznego systemu uszczelniania (zawory ciśnieniowe - Valve Regulated). Zawory otwierają się w momencie wykrycia zbyt wysokiego ciśnienia wewnątrz akumulatora, powodując bezpieczne odprowadzenie powstałego gazu na zewnątrz obudowy, zapobiegając uszkodzeniu. Do takiej sytuacji najczęściej dochodzi w momencie przeładowywania akumulatora. Obudowa akumulatora wykonana jest z materiału typu ABS, a ogniwa z miedzi.
Parametry techniczne: